Vardag...

Ja då var det vardag igen. Hm....vart tog tiden vägen? Fattar inte att det kan gå så fort...hade vädret varit annorlunda kanske man hade kännt sig nöjd men det är jag aldrig efter sommarlov i Sverige.
Dagen börjar med att regnet bara öser ner....får köra sakta för att inte få vattenplaning. Mängder med vatten överallt. Anders åkte i morses....trött för vi fick oväntat besök igår som åkte hem ganska sent också. Det var trevligt att sitta och tjöta och lite senare blev det pizza. Synd bara att det var tvunget att bli tråkigheter kring att Anders son skulle hem, missuppfattningar och vuxna som inte kan prata. Så himla onödigt och den som kommer i kläm är ju barnet. Blir så arg/ledssen när sådant händer....Fattar inte att man kan utsätta sitt eget barn men det är ingen idé att ödsla en massa energi på det. Kommer inte ändra på något och jag kommer aldrig att förstå varför. Hoppas bara att det inte växer igen och förstör en gång till....
Tillbaks till jobbet igen...Jo, det var ganska ok att komma tillbaka. Kul att träffa kollegorna igen, känns som det var igår vi önskade varandra trevlig sommar. Man hamnar lätt in i samma vardag och samma roller igen. Möten och prat är precis som de brukar vara.
Har idag bokat tid för att skriva papper på huset med banken och med de som i nuläget äger huset. Det blir t.om lite tidigare än 1 sep. Ska bli spännande att få komma in i huset och att äntligen jag och Anders kan sätta en prägel på något som bara är vårt. Att vi äntligen ska få kunna bygga upp något gemensamt. Känns lite pirrigt.
Jag har lite planer på att bygga stallplatser för att hyra ut. Anders vill gärna ha en kennel och det är jag också inne på men då vill jag att han jobbar hemma. Vill inte ha allt ansvar på mig själv hela tiden. Min dröm är att kunna starta något eget tillsammans med honom.  Antingen på heltid eller i en mindre skala till att börja med. Vi får se vad tiden kan utvisa.

Vi är i alla fall på väg mot något nytt och något gemensamt att bygga vidare på.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0