Jobb

Igår var en händelserik dag. Började med en morgonpromenad men vår hund Skott. När jag kom hem satte jag mig vid datorn lite och för skojskull tittade jag lite på arbeten i Mellerud. Jag trovs jättebra på mitt jobb men skulle gärna vilja att skolan låg i Mellerud. Har supergoa arbetskompisar och jag har en klass som är tuff men ändå go. Jag har lärt mig otroligt mycket sedan jag kom dit och framförallt har jag fått ett nytt perspektiv på det mångkulturella. Oj så blåögd man kan vara ibland. Men...då visade det sig att det fanns en lärartjäns inom ett behandlingshem i närheten. Jag skrev ner några rader och mailade iväg det. Efter en timma ringde ägaren och ville träffa mig med en gång. Jag hoppade in i duschen och åkte dit. Han berättade mycket om platsen och vilka tjejer som bor där, frågade lite om mig. Han ville att jag skulle tacka ja med en gång märkte jag men det kunde jag ju inte. Kollade upp hur fort jag kan sluta och det visade sig att jag har tre mån uppsägningstid. Hm...jajaja....då var det antagligen inte meningen att jag skulle byta nu. Sedan känner jag mig väldigt tveksam till att sluta där jag är idag eftersom jag trivs så bra. Hade skolan legat närmare som sagt hade jag inte ens funderat på att byta.....Kul att jag kom på intervju så snabbt och roligt att jag fick tjänsten trots att jag sa nej tack.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lisa

Oj vad mycket uppdateringar,

kul! Så du har tacka nej alltså... Lite lustigt med reklamen som rullar förbi om "Booking.com" det är "Blue Sky Hotel" vi ska till!! Åter igen kul läsning =)

2011-08-09 @ 19:45:26
Postat av: Anonym

Oj vad mycket uppdateringar,

kul! Så du har tacka nej alltså... Lite lustigt med reklamen som rullar förbi om "Booking.com" det är "Blue Sky Hotel" vi ska till!! Åter igen kul läsning =)

2011-08-09 @ 19:45:54
Postat av: Anna-Lisa

Hoppsan!

2011-08-09 @ 19:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0